Dotyczy to wnętrza i zewnętrza Twojego samochodu. Chcesz, żeby Twój samochód był szczęśliwy, prawda?
Pomysł czyszczenia samochodu może być nieprzyjemny, ale dla niektórych jest to ćwiczenie terapeutyczne i ujście dla obsesyjnej natury. Niezależnie od tego, czy to kochasz, czy nienawidzisz, najtrudniejszą częścią czyszczenia samochodu jest zaczęcie i robienie tego do końca.
Czyszczenie zewnętrznej części pojazdu ma wiele zalet, od zwiększenia wartości odsprzedaży po wydłużenie żywotności pojazdu. Czy wspominałem, że to sprawia, że twój samochód jest szczęśliwszy?
Kilka godzin lub mniej, jeśli jesteś wydajny, z odpowiednim sprzętem i procesami może zaowocować błyszczącym, szczęśliwym pojazdem. Od ponad 25 lat czyszczenia pojazdów wraz z sześcioletnim doświadczeniem w profesjonalnym opracowywaniu szczegółów, oto moje zalecane kroki, aby prawidłowo wyczyścić pojazd.

Poniższe kroki to najlepszy sposób, aby upewnić się, że lakier pojazdu jest czysty, zabezpieczony i nie ulegnie zniszczeniu ani zarysowaniu podczas mycia. O wiele lepiej jest przeprowadzić pojazd przez automatyczną myjnię dotykową, w której farba zostanie zarysowana, zawirowana i zniszczona przez brud na szczotkach (czasami nawet nie szmatkę, ale plastik) z poprzedniej linii pojazdów.
Środki ostrożności
Jak mówię moim dzieciom, bezpieczeństwo przede wszystkim. Za każdym razem, gdy dotykasz farby, bez względu na wszystko, ryzykujesz jej zarysowaniem. Chcemy zminimalizować ryzyko.
Przed rozpoczęciem zdejmij każdą biżuterię. Tak, dotyczy to również obrączki. Nie, nie ma znaczenia, czy obrączka jest wykonana z gumy, czy z kamieni księżycowych: bez biżuterii. Paski ze sprzączkami stanowią zagrożenie, ale jeśli koszula zakrywa klamrę, może to być akceptowalne.
Organizuj / przygotuj
Upewnij się, że miejsce pracy jest przygotowane i wszystko jest gotowe i na miejscu, od chemikaliów i ręczników po wiadra, wąż i myjkę ciśnieniową. Nie chcesz, aby woda wysychała na pojeździe, zwłaszcza jeśli jest to woda twarda, i ryzykujesz wytrawienie lakieru.
Wskazówka dla profesjonalistów: jeśli zorganizujesz swój garaż i wiesz, gdzie wszystko jest na pamięć, możesz zminimalizować organizację do prostego przygotowania węża i wiader. Tak, wiadra; będziesz potrzebować dwóch.
Będziesz potrzebować dwóch wiader o pojemności 20 litrów, jednego na wodę z mydłem, a drugiego jako wiadra do brudnego płukania z osłoną przed piaskiem na dole, aby brud nie przedostał się z powrotem na farbę.
Porada profesjonalisty: Wiadra o pojemności 20 litrów i osłonę przed piaskiem można kupić za kilka złotych w sklepie dla majsterkowiczów.
W niektórych sytuacjach nie ma dostępnej bieżącej wody i chociaż nie jest to idealne rozwiązanie, to w porządku.
Ręczne spieniacze, pianownicę, których można używać z roztworem do mycia bez węża z bieżącą wodą. Dzięki tym dwóm produktom będziesz mógł bezpiecznie umyć zewnętrzną powierzchnię swojego pojazdu bez węża i bieżącej wody w mgnieniu oka. Dla tych, którzy nie mają dostępu do węża, dostępne są również śliskie spraye detailingowe, których można używać jako lubrykantu z ręcznikami z mikrofibry. Przykłady obejmują roztwory do mycia samochodów w sprayu.
Koła
Warto najpierw umyć koła środkiem do czyszczenia kół, aby woda nie wysychała na lakierze. Z mojego doświadczenia wynika, że niektóre produkty wykonują najlepszą robotę, nie niszcząc wykończeń kół.
Korzystanie ze szczotki do kół –– szczoteczkę z pianki z wyjmowanym rękawem z mikrofibry, więc mogę umyć rękaw do ponownego użycia –– wyczyść zarówno przednią powierzchnię koła, jak i wnętrze koła. Pamiętaj, aby usunąć brud, pył hamulcowy i zanieczyszczenia ze szczotki do kół po każdym kole (lub środkowym kole, w zależności od poziomu zabrudzenia) w wiaderku z brudną wodą, a następnie użyj wiadra z mydłem do zwilżenia szczotki do kół. Po skończeniu opłucz każde koło.
Spuść wodę z wiader i uzupełnij oba (jeden po prostu wodę i jeden z mydłem), aby następnie umyć sam pojazd.
Czyszczenie wstępne
Pamiętaj, że za każdym razem, gdy dotykasz lakieru, istnieje ryzyko zarysowania jej podczas przenoszenia, przesuwania brudu. Aby zminimalizować to ryzyko, przed dotknięciem lakieru należy koniecznie usunąć wszelkie duże zanieczyszczenia i zanieczyszczenia.
Zacznij od spieniania całej zewnętrznej części pojazdu za pomocą pistoletu do piany lub ręcznego spieniacza. Pozwoli to zmoczyć brud i poluzować się z powierzchni. Jeśli samochód jest tylko zakurzony lub nie ma dostępnej bieżącej wody, użyj ręcznej pianownicy i płynu do mycia bez węża jako samego mycia. Przejdź od razu do etapu ochrony i wykończenia po wytarciu prania bez rękawów czystym ręcznikiem z mikrofibry.
Większość samochodów będzie wymagała pełnego mycia. Wolę używać myjki ciśnieniowej, ale z zastrzeżeniem. Nie używaj końcówki 0 stopni, ponieważ może to spowodować uszkodzenie lakieru; Do szerokiego rozpylenia używam dyszy 30- 40 stopni. Spłucz piankę i wszelkie luźne, duże zabrudzenia, kawałki gruzu lub kurz z farby.
Samochód jest teraz mokry, a z lakieru usunięto wszystkie większe zabrudzenia i zanieczyszczenia. Czas umyć samochód. Używając rękawicy do mycia z mikrofibry i wyjątkowo brudnej wody z wiadra z mydłem, wyczyść pojazd ruchem na boki, nigdy okrężnymi ruchami, na dachu, następnie na przednią szybę, a następnie maskę, kierując się w dół. Po każdym panelu lub półpanelu, w zależności od rozmiaru panelu (dachy są duże, okapy duże), włóż rękawicę do „wiadra na brudną wodę” z osłoną przed piaskiem i poruszaj ręką, aby usunąć cały pozostały brud rękawica. Wyciągnij rękawicę z brudnej wody, wyciśnij całą pozostałą wodę z rękawicy, a następnie zanurz rękawicę w mydlanym, mydlanym wiadrze, aby uzyskać świeżą wodę i mydliny na rękawicy. Powtórzyć ruchy mycia na boki na następnym panelu. Umyj pojazd od góry do dołu, od dachu do dołu, ponieważ pojazdy są najbrudniejsze w dolnej jednej trzeciej, ponieważ to tam brud i gruz są wyrzucane na lakier.
Poruszaj się szybko i skutecznie, aby woda ani mydło nie wyschły na farbie. Najlepiej byłoby, gdybyś nie mył jej na słońcu, ponieważ wysycha szybciej i pozostawia szkodliwe plamy na farbie. Ale mycie samochodu na słońcu to jeden z wielkich amerykańskich stereotypów życia, więc robisz to dobrze, po prostu rób to wydajnie. Czasami konieczne jest spłukanie każdego panelu, aby samochód był mokry.
Po umyciu całego samochodu, łącznie z kołami, przyszedł czas na ostatnie płukanie. Używając myjki ciśnieniowej, spłucz całe mydło z pojazdu od góry do dołu.
Najłatwiejszym sposobem na wysuszenie pojazdu jest użycie dmuchawy do liści, aby usunąć większość wody z lakieru. Osoby bez dmuchawy do liści najlepiej używać miękkich, czystych ręczników z mikrofibry. Duży ręcznik „pożerający”, który może wchłonąć dużo wody, sprawia, że praca jest szybka i łatwa. Jeśli po praniu nie ma pełnego szczegółu na liście rzeczy do zrobienia, polecam spryskać sprayem quick detailer.
Po wyschnięciu większości wody z pojazdu nadszedł czas, aby usunąć ukrytą wodę. Wszystkie plakietki pojazdu, progi drzwi, uszczelki, kratki, spojlery i okładziny zatrzymują wodę. Użyj ręcznej dmuchawy (wskazówka dla profesjonalistów: możesz powiedzieć współmałżonkowi, że potrzebujesz jednego z nich, aby pomóc wysuszyć zwierzaka po kąpieli, jeśli masz zwierzaka, aby uzasadnić koszt), aby zdmuchnąć całą ukrytą wodę z każdego zakamarek, wgłębienie i szczelina wokół pojazdu. Będziesz zaskoczony, ile ukrytej wody zostaje zatrzymanych, która później wypłynie z jej kryjówek i pozostawi wytrawione plamy wodne na lakierze.
Dobrym pomysłem jest, aby na zewnątrz – i wewnątrz – szkło było specjalnie czyszczone, aby zapewnić krystalicznie czysty widok bez smug. Użyj czystego ręcznika z mikrofibry (lub wysokiej jakości ręcznika papierowego w szczyptie, tanie rzeczy pozostawiają kłaczki) z niezawierającym amoniaku środkiem do czyszczenia szkła.
Aby dodatkowo zabezpieczyć farbę przed czynnikami atmosferycznymi, polecam przetarcie jej ponownie czystym ręcznikiem z mikrofibry i sprayem lub woskiem.
Częstotliwość mycia pojazdu zależy od takich czynników, jak lokalizacja, pogoda i styl życia, ale czyszczenie co dwa tygodnie lub co miesiąc zapewni czystość i ochronę samochodu.
A teraz wyczyść swój samochód i spraw, by był szczęśliwy.